Sabtu, 28 November 2009

SOALAN DEMI PERSOALAN : AL-QURAN ADA JAWAPANNYA

KENAPA AKU DIUJI?

“Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan, “kami telah beriman,” dan mereka tidak diuji? Dan sungguh, kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka Allah pasti mengetahui orang-orang yang benar dan pasti mengetahui orang-orang yang dusta.” – surah Al-Ankabut ayat 2-3


KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?

“Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” –surah Al-Baqarah ayat 216


KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

“Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.” –surah Al-Baqarah ayat 286


RASA TERTEKAN?

“Dan janganlah kamu (merasa) lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya), jika kamu orang beriman” –surah Ali ‘Imran ayat 139


BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA?

“Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersedia (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah agar kamu beruntung” –surah Ali ‘Imran ayat 200


APA YANG AKU DAPAT DARIPADA SEMUA INI?

“Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka…” –surah At-Taubah ayat 111


KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

“Cukuplah Allah bagiku; tidak ada tuhan selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal, dan Dia adalah Tuhan yang memiliki ‘Arsy (singgahsana) yang agung.” –surah At-Taubah ayat 129


AKU DAH TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!

“…dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.” –surah Yusuf ayat 12.


Dipetik dari http://halimsmaza.blogspot.com/


.....berkorban apa saja....


Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia

Kepentingan sendiri
Tidak diingini
Bahagia kekasih
Saja yang diharapi

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia
hmm... hmm... hmm...

Untuk menjadi bukti
Kasih yang sejati
Itulah tandanya
Jika mahu diuji

Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesra
Sejati dan mulia


Jumaat, 27 November 2009

Menyelami Erti Pengorbanan

ERTI PENGORBANAN



Apa erti jihad tanpa pengorbanan
Apa erti kata-kata tanpa dikotakan
Nabi Ibrahim lambang kejujuran
Hati bercahaya penyuluh zaman


Apa erti hamba tanpa ketaatan
Apa erti cinta tanpa pengorbanan
Nabi Ismail contoh tauladan
Sanggup mati untuk Tuhan


Setiap tahun muslimin ke Mekah
Beribadah mengingati sejarah
Berlutut di Baitul Kaabah
Dalam penuh pasrah


Tiada beza darjat
Yang kaya atau melarat
di hadapan Yang Maha Perkasa
Menangislah orang berdosa

Salam Aidil Adha 1430. Dari lubuk terdalam hati ini , saya mengucapkan Selamat Menyelami Erti Perngorbanan.Sesungguhnya, saya tidak pernah merasakan bahawa Aidil Adha 1430 ini patut kita lalui dengan sia-sia sahaja. Seharusnya, kita laluinya dengan kefahaman yang sebenar. Selamat Hari Raya Aidul Adha, salah silap saya mohon maaf, dan yang lebih penting, saya ingin mengajak kita semua mencari dan menghayati makna pengorbanan, seiring dengan itu menterjemahkannya di dalam kehidupan kita di dunia yang fana ini.

Firman Allah Ta'ala (maksud) : Sesiapa yang mendekatiKu sejengkal maka Aku akan mendekatinya sehasta. Dan sesiapa yang menghampiriKu sehasta maka aku kan menghampirinya sepemeluk dan sesiapa yang datang kepadaKu dalam keadaan berjalan maka Aku akan kepada dalam keadaan bersegera. Dan sesiapa menemuiKu (selepas mati) dengan dosanya sebesar bumi tetapi tidak syirik padaKu dengan sesuatu nescaya Aku akan menemuinya dalam keadaan mengampuni dosa sebesar bumi itu. [Hadith Qudsi diriwayatkan oleh Imam Muslim]

Khamis, 29 Oktober 2009

Friends Club...memang giler wei!!

Date : 24 Nov 2009
Event : Konvoi Sport Car
Venue : KL-Genting Highlands



pose...action...


CMQ Hidir & Hilwa


polis escort..hehehe


kete2 semua dh sampai...

Konvoi ni sempena MMC ( Malaysia Member Convention) kat Genting Highlands..memang la gempak..lebih 100 biji sport car konvoi dr BHP Lebuhraya Karak sampai naik ke Genting Highlands..saya sebenarnya x bleh join sbb sy blom sport car macam derang semua..yg saya ade Honda City je..tp x sangka akhirnya dapat gak joi konvoi sport car ngn partner2 lain..memang terbakar wei..derang semua kt depan sbb kete derang hebat2..tp..congrats to me coz..my GG berjaya gak naik Genting tanpa apa2 masalah..dengar citer ade kete partner yg semput..katanye RX8 & Fairlady..kiranye Honda City saya hebat gak la..lagpon tgk la drivernye sape kan..hehe..masuk bakul kejap la..
Erm..memang agak mencabar sebab ni first time sy join konvoi..first time sy drive sendiri naik Genting sampai puncak..hish..x sabar nak beli BMW M3 ni...partner2..tahun depan sy janji..sy mesti join korg lagi..tp dengan kete baru la plak kan...hehehe..plz support me...
Friends Club...giler!! Friends Club..kaw..kaw!! Friends Club...hooyeh!!
Apa yg penting??? KERJASAMA
!!!!

Isnin, 16 Februari 2009

.: The 11 Forgotten Laws :.

  1. The Law of Thinking
  2. The Law of Supply
  3. The Law of Attraction
  4. The Law of Receiving
  5. The Law of Increase
  6. The Law of Compensation
  7. The Law of Non- Resistance
  8. The Law of Forgiveness
  9. The Law of Sacrifice
  10. The Law of Obedience
  11. The Law of Success

.:CREATIVE ENTREPRENEUR:.

CHARACTERISTIC OF CREATIVE ENTREPRENEUR

  • Originality
  • Productivity
  • Adaptability
  • Flexibility
  • Analytical thinking
  • Sensitivity
  • Independent thinking
  • Question everything
  • Unconventional
  • Courage

Rabu, 28 Januari 2009

...C♥nta AnTaRa KiTa...

sejak dari dulu
ku menyintaimu
kau tahu begitu namun kau berpura
ku masih teringat kau peluk diriku
yang telah membuat ku menyintai mu

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rinduimu

c
nta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau c
ntaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang....

setelah kau pergi jauh dari sisi
tiada ku c
nta selain dirimu
ku ingin bersama denganmu selamanya
walaupun sehingga ke akhir nyawa
mungkin kau tak mengerti
maksud ku dulu pada dirimu
kini ku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu

c
nta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau c
ntaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang....

sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu

mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rindumu

c
nta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu

hanya menunggu mu
menyata kau c
ntaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang....

c
nta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau c
ntaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang....

....Complicated....

Wednesday, 21st Jan 2009..

I : Abg..i'm sorry…
U : 4 wat?
I : 4 everything I done
U : dah la..u kan ler dpt the best dr pe u ada kan
I : I dah dpt the best yg I cari..
U : ok, wish u luck

…….confused…kredit abis….xleh nk reply sms...

U : bila nk introduce bf baru??

……ha…ape maksud semua ni?? U salah paham peh??

U : U call ke td??

….yup…I call kt public..penat2 cari public..tp…nape u x nak jawab??

U : ha..pesal senyap…

…..kredit abis…I xleh nk kuar…I reply kt blog..tp U ade baca x???

.....naper la complicated sgt...

Rabu, 21 Januari 2009

I L♥Ve U!!


m
asa sangat tidak mengizinkan untuk
aku terus menulis...bercerita...
sedangkan terlalu banyak yang
harus ku luahkan...
terutamanya pada ABANG!!

Tapi..dia nak dengar ker...
dia nak baca ker..
dia peduli ker..
ntah la..
x pasti samada
aku ni masih penting lagi x dlm hidup dia...
aku x pasti samada dia masih sayang
x pasti samada dia masih cint♥ ..
tapi yang aku pasti...

I L♥Ve U!!
I really I L♥Ve U!!

I'm sorry ABANG..
I'm really sorry...
can u please forgive me......

Rabu, 7 Januari 2009

Let's Join Us!!

2010729

...SuaRa KeKasiH...

i really luv this song... can u find me in this video clip??

video

~Suara Kekasih~

Hadiran ombak membelai pantai
Tiada putusnya percintaan itu
Hembusnya bayangmu menyejukkan
Tapi tiada terhenti dahaga
Kerinduan suara kekasih
Membelai hatiku
Suara kekasih
Membasuh lukaku

Tibanya sinar bulan di laut
Dengan ribuan alunan kemesraan
Membawa kenangan yang berlalu
Dengan ribuan warna keemasan
Suara kekasih
Membelai jiwaku
Suara kekasih
Yang menyejukkan ku

Terdengar suaramu yang suci
Pabila terkejut dari mimpi
Ku manyakinkan suara itu
Memanggil daku dengan harapan
Tapi sayangnya alunan ombak
Yang memecah diri sangkaku
Suara kekasih
Yang memanggil daku
Suara kekasih
Di malam yang indah

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)