Khamis, 8 Disember 2016

PhD #14 : TEMPLATE THESIS


Tempoh hari Dr. Mohd Zuli Jaafar ada mengirimkan template tesis kepada saya. Selama ini saya selalu mengikuti kelas secara online di Group beliau. Saya belum sempat lagi mengikut kelas bimbingan secara intensif dari beliau. Tapi itu pun sudah banyak membantu dan mempermudahkan perjalanan PhD saya.

Alhamdulillah.

Hari ini saya mula menggunakan template tersebut. Sebelum ini saya tidak menggunakan template khas sebaliknya membuat template sendiri hasil eksperimen selepas mengikuti kelas ZDOT Dr. Othman Talib sejak tahun 2014.

Malah proposal yang saya sediakan ketika mula membuat permohonan HLP juga saya gunakan kaedah ZDOT. Hingga la sekarang. Walaupun sudah bertukar banyak kali dan ada beberapa versi.
Hari ini dengan template tesis yang Dr. Zuli berikan, saya sudah dapat gambaran awal tesis penuh yang akan saya hantar kelak. Seronok bila dah ada tesis penuh ini. Rasa perjalanan PhD ini hampir menuju ke garisan penamat. Walaupun sebenarnya banyak lagi yang belum saya selesaikan.


Template tesis saya


Muat turun template tesis di SINI


Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya saya ada progres dan kemajuan. Itulah motivasi buat diri saya sendiri. Dengan meraikan kejayaan -kejayaan kecil kita akan lebih mensyukuri apa yang telahkita capai dan miliki. Semuanya dengan izin Allah. Insyaallah. Orang yang berusaha pasti akan berjaya dan diberkati Illahi.


Doakan saya dan sahabat seperjuangan saya yang sedang menyiapkan penulisan tesis kami ini dilapangkan fikiran, diberikan ilham dan kebijaksanaan serta dipermudahkan segala urusan. Doakan yang baik-baik ye 😊.


Semoga Allah merahmati kita semua hingga ke syurga. Insyaallah.

Wallahua'lam.
Hanya Allah yang lebih mengetahui segala-galaNya.


Safinatunnajah Ahmadi
Menulis tesis cepat dan mudah
University of Liverpool
08.12.2016



3 ulasan:

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)