Isnin, 3 Oktober 2011

MOOD : Hari pertama bekerja di bulan OKTOBER

Hari ini saya bersemangat sangat nak pergi kerja... seawal 5.30 pagi dah bangun...pastu kejut Mr. RH...bersahur dengan susu strawberi & roti raisin....kemas2 bilik... pastu solat subuh... kul 6.50 pagi dah keluar dari rumah. Peh! awalnya saya keluar hari ni...(selalu punch card ade je merah)

Sampai office kul 7.30 pagi...seronok memulakan hari pertama bekerja di bulan OKTOBER. caiyok!!! lepas sampai office telefon Mr. RH. saje gediks...buat morning call lagi... mood pun bertukar lebih ceria..seolah2 mendapat energy tambahan...konon la...kata orang cinta adalah motivasi terhebat!!! betul tak??? hehehe.. saya kembali berCINTA ker?? macam kelakar je bila orang 'tua' bercinta. kalah remaja muda mudi tau!!

Lepas call Mr. RH saya pun memulakan tugas... buka PC... nak update status kat FB la kononnya...nak check email. kot2 ada benda urgent yg perlu diselesaikan.... tapi HAMPA.... internet down......bencinya!!


kucing pun ada mood tau..



Saya pun cuba aplikasikan kepakaran yg ada..konon2 nk renew ip..godek2 la setting....hampeh... x boleh jugak... terus mood saya bertukar menjadi DOWN. terus Tensi...tahu apa itu tensi??? TENSION....



konon nak pakai command prompt la....


Hampeh betul la...spoil mood saya tau. Saya malas nak layan perasaan it.....terus la kemas2 meja.. sambung kerja2 5S hari jumaat hari tu. Punyanya banyak kertas2 yang tidak berguna lagi...tu baru SEIRI@ SISIH tau....pas sisih kita SEITON @ SUSUN...susun la kertas2 yang ada tu... saya terus ubah kedudukan PC...kurangkan barang2 yang ada kat atas meja...baru rasa lapang sket!! 




5S


Sebenarnya belum siap kemas lagi..tapi saya dah mula BOSAN...tu nak buat entri ni...lagipun internet baru boleh beroperasi pada jam 9.30 pagi,...huhuhu..nasib baik la dh ok..kalau tak ok...memang spoil la mood saya 1 hari ni....

ok la...nak sambung buat 5S lagi....meja pon tengah berselerak lagi  ni...


SELAMAT BEKERJA
CAIYOK!!!!!





2 ulasan:

  1. seronok nmpk keje ari ni.....woiiii aku malas sgttt..penat semlm masih bersisa.......

    BalasPadam
  2. tu la....aku tahu...mesti ko PENAT sangat kan...honeymoon la katakan...hehehe

    BalasPadam

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)