Isnin, 27 Disember 2010

500 Blogs!

Agak-agak sempat tak masuk dalam top 500 ni. Tadi tengok list dah 410.. sempat lagi kot!!

Nak join klik sini yek ....



Segmen Ben Ashaari kali ini adalah untuk mencari 500 blog.

Siapa saya??

Seorang pegawai latihan vokasional @ PLV di ADTEC Shah Alam. Erm..familiar ke jawatan ni?? Mesti ramai yang tak tahu apa kerja PLV ni kan?? Tugas saya mengajar pelajar2 kemahiran, berbeza dengan aliran akademik. 
Hobi saya banyak!! semua benda adalah hobi saya kalau saya suka..
 memasak..menjahit..membaca..berblog...animasi..games..mewarna..melukis..bercerita..
erm..semua benda la saya suka!!! hehehe..

Kenapa saya berBLOG??

Saya suka berblog kerana saya suka bercerita...tapi saya tak pandai sangat menulis. jadi blog adalah platform yang baik untuk melatih ilmu penulisan kita. kemudian kita boleh bertukar2 cerita dengan blogger lain.. saya suka follow dan saya suka kalau blogger lain follow saya. selain dapat tambah ramai kenalan baru, kat blog juga kita boleh berbisnes!!! Blog ni 1000 in 1 la... nak buat apa pon boleh. Yang penting ia membawa kebaikan untuk semua.. jangan salah gunakan pulak!!

Erm..Saya ada 4 Blog..huh..banyak gak rupanya..(baru sedar.. :))
Setiap blog ada fungsi tersendiri. 

My Story~My Diary saya gunakan sebagai platform saya bercerita dan berkongsi cerita saya dengan kawan2 tentang apa saja yang saya suka dan saya fikir menarik. Kiranya macam Diary la..dulu tulis diary kt buku..sekarang kan di zaman serba moden ni...kita gunakan la kemudahan ICT.. Saya memang obses sket dengan teknologi..
nama pun Engineer...(konon la..)
hehehe...

Q-Dimensy pula saya gunakan sebagai platform untuk saya berkongsi ilmu mengenai Sains Meta-fizik, Astronomi, Astrology dan apa2 yg sewaktu dengannya bersama rakan2 lain. Kalau ada yang nakkan temujanji atau consultancy..boleh la utarakan ye..

Eh!Cupcakes..blog ni diwujudkan kerana minat saya bersama adik2 yg suka buat cupcakes..cakes dan yang saya paling suka ialah menghias kek..tapi dah lama dah tak update blog ni...huhuhu..dah lama jugak tak buat kek!!! asyik tengok kek orang lain jer..

kenapa la saya ni banyak sangat hobi?? pelik.. tapi saya ni memang orang yg mudah jemu buat sesuatu benda yg sama jer.. so saya memang suka mencuba sesuatu yg baru. walaupun sukar..tp saya sangat sukakan cabaran.. baru la meriah hidup kita ni kan.. penuh warna warni.. betul tak??

lastly

Moncheeque adalah blog terbaru saya. Saya sangat meminati animasi dan bercadang menubuhkan syarikat animasi sendiri suatu hari nanti. Di blog ini lah semuanya bermula. tapi blog ni masih BABY lagi..hehehe..blom banyak info yang saya masukkan...tapi next year operasi BESAR2an akan dilakukan..tunggu.....


ok!! itu saja ye En. Ben. Hopefully sempat la saya tersenarai dalam 500 log tu ye!
Million Thanks... xoxo



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)