Jumaat, 24 Disember 2010

SCHOOL OF LIFE™ :An Opportunity to Meet Prime Minister


While on sick leave, I had some time to reflect on the growing number of my online friends, particularly on Facebook, and the interactions I’ve had with all of you. I have met hundreds of you who had travelled from all over the country to meet with me at the 1Malaysia Tea event last March. Hundreds more had intended to travel to Putrajaya for the postponed dinner.
However, this number remains a fraction of the 500,000 or so Malaysians scattered across the country who have connected with me online. While the tea and dinner events allow me to connect with some of you directly, I appreciate that travelling to Putrajaya can be challenging due to various considerations. Still, I would like to ensure that everyone has an opportunity to meet with me. After some thought, here is how I plan to reconcile this issue.
As my work takes me around the country, I would like to connect with as many of you near where you live. If you would like to meet with me during my travels to your area, submit your details in the form here. Beginning next year, when I am confirmed to visit your state or district, my office will contact you with more information on our exclusive meet up.
I look forward to many more meaningful interactions with all of you, whether online or in person.

Prime Minister of Malaysia





 Our Comment :

Salam YAB Dato' Seri,

Saya adalah tetamu Dato' Seri yang terpilih pada Jamuan 1Malaysia iaitu perjumpaan pertama dengan rakan internet Dato' Seri.

Pengalaman hebat itu tak akan dapat saya lupa dan merasa kagum dengan pendekatan ini yang menunjukkkan YAB amat menghargai pandangan setiap rakyat Malaysia.

Justeru, sebagai sokongan padu terhadap 1Malaysia, saya telah mencipta sebuah media baru SCHOOL OF LIFE™ yang santai dan menghiburkan dalam bentuk aplikasi komputer dan manual seakan-akan 'brain teaser' like SUDOKU yang akan mendidik rakyat Malaysia peri penting 8 nilai aspirasi pada kehidupan dan kewangan.

Saya bercadang mempersembahkan inovasi ini pada YAB Dato' Seri apabila berpeluang sebagai sumbangan kecil yang mungkin akan memberi kesan besar pada nilai tambah khususnya para pelajar IPTA, eksekutif muda dan usahawan.

Saya juga ada menyertai 'Global Developer Challenge' anjuran YTL Communications dan SCHOOL OF LIFE™ telah disenaraipendek dan jika berjaya dalam pertandingan bertaraf dunia ini maka telefon menerusi aplikasi SCHOOL OF LIFE™ akan menjadi sebuah medium pendidikan yang dapat disalurkan pelbagai subjek, modul, ilmu dan maklumat menerusi kaedah simulasi yang santai dan menghiburkan.

Terbaru, sebuah syarikat penyedia latihan terkemuka INMIND yang membawa modul Bina Insan suatu ketika dulu telah menjemput saya mengendalikan pembinaan modul Bina 1Malaysia dan saya laporan yang saya terima dari adaptasi modul tersebut kepada beberapa buah sekolah, persatuan belia dan komuniti amat bagus dan setiap selesai program latihan ini, peserta dapat menyebut 8 nilai aspirasi 1Malaysia dan yakin bahawa jika setiap individu memiliki 8 nilai ini maka kejayaan adalah pasti menjadi miliknya. Kejayaan tersebut membuatkan INMIND yakin dan menjempit saya untuk mengendalikan pembinaan satu lagi modul Bina 1Malaysia khusus untuk penjawat awam, pemimpin masyarakat dan bakal pemimpin dari IPTA.

Saya mengambil prinsip Edgar Dale 1969 yang mengatakan kaedah simulasi dapat memberi kesan 90% kepada ingatan dan ketiadaan alat simulasi di pasaran sebagai dorongan untuk mencipta SCHOOL OF LIFE™ dengan membuat satu sasaran dalam perjalanan simulasi kehidupan ini yang menuntut keseimbangan antara Wang dan Nilai untuk kejayaan.

Saya menulis di sini kerana yakin bahawa pentadbiran Dato' Seri amat memberi perhatian kepada komunikasi melalui internet kerana saya menerima maklumat ini secara terus dalam perjumpaan rakan internet tempohari.

Saya juga ada menulis untuk mempersembahkan inovasi ini pada beberapa jabatan dan institusi tetapi pada hakikatnya, ramai yang tidak dapat menerima inovasi yang dihasilkan di Malaysia oleh rakyat Malaysia lalu saya langsung tidak berpeluang walaupun untuk membuat demo atau persembahan.


Terima Kasih dan Salam 1Malaysia.

Yusoff Zaky Omar
Pengarah, The Finishing Academy of  Malaysia Sdn Bhd.
Ketua Pegawai Eksekutif, Yayasan Minda Kebangsaan. 


P/S : Dear blogger please support us by clicking LIKE button as : LIKE


Million Thanks..

xoxo

Safinatunnajah Ahmadi
Project Developer
SCHOOL OF LIFE™ : 4G Mind Developer
Global Developer Challenge 2010
YES-YTL  Communication










1 ulasan:

  1. Yusoff Zaky, kalau berjaya...U kena bawa I sekali jumpa PM tau !!!

    BalasPadam

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)