Sabtu, 10 September 2011

Ceritera.....




Hari ni bermula kembali rutin kalau weekend ..apa lagi Latihan 1 Malaysia.. hari tu sebulan stop kejap...maklumlah puasa kan. Time tengah rehat  ni, saya jalan2 la....hehehe...blogwalking...tengok2 blog follower saya...blog yang saya follow....

saya bukanlah blogger tegar... tak rajin update entry pon...kalau ada benda yang saya nak share...saya share kat FB & blog ni....dulu saya suka tulis diari...tapi sejak diari saya diceroboh oleh kawan saya sendiri....dia curi baca diari saya..lepasa tu siap ajak orang lain sama2 baca diari saya tu....kejam kan......bila diingat2 balik....rasa sedih sgt masa tu...sebab...dia tu best friend saya...kitaorang macam kembar.... pergi mana2 meti sama..kat mana ada dia...kat situ saya ada...macam tu gak sebaliknya... pendek kata...dia lah kawan baik yang saya sangat percaya dan sayang masa tu... tapi tak sangka....dialah orang yang buka pekung saya...buruk-burukkan saya kat orang lain sampai kawan-kawan lain bila jumpa saya tarik muka...

yang paling saya kesalkan...sepanjang 3 tahun kitaorang berkawan baik tu....rupanya dia bercerita macam2 pasal saya. samapai benda yang tak ada pon diadakan....lepas 3 tahun baru tembelang dia pecah. itu pon sebab kawan saya yang lain bagitau...sebab derang kesian kat saya...mereka kata...takkan la saya tak perasan...tak tahu apa yang dia buat kat saya....

sungguh...dulu saya ni LURUS bendul....x pandai nak bersangka jahat ngan orang. lagi2 la kawan baik sendiri.....masa tu memang saya rasa macam tersembam ke perut bumi jer....tak sangka sangat2...berhari-hari saya menangis sebab rasa dikhianati..... tapi takpe la..saya redha....sekurang-kurangnya sekarang saya sedar siapa  betul2 sahabat sejati. dan sebenarnya ramai yang sayangkan saya...kalau nak tahu dulu masa saya baik ngn dia...saya kurang kawan..sbb dia cemburu kalau saya berkawan baik dengan orang lain...sampai tarik muka...merajuk...kelakar kan..sesama perempuan pon macam tu.....ops....kami bukan lesbian okey....walaupun selalu tidur sebantal dan makan sepinggan dulu.....hehehe...

dah la...tak mahu kenang kisah2 sedih hidup ni... apa yang berlalu jadikan pengajaran...terus melangkah ke hadapan.......betul tak????


erm...suka sangat dengan kata2 ni......



"Kadangkala seseorang harus membuatkan awak menangis supaya awak sedar bahawa awak layak mendapat seseorang yang membuatkan awak tersenyum"
(Shafaza Zara, 2011)


p/s: saya puas dah menangis...mana orang yang akan buat saya tersenyum tu menyorok eh??? 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)