Selasa, 3 Februari 2015

Nota Inspirasi : Doa untuk Kekasih


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ 



Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.



Ya Allah , Tuhan pemilik semesta alam.




Aku sekarang tinggal di rumah impianku
Aku mempunyai rak buku yang amat besar
Aku punyai sofa yang sangat empuk dan selesa
Aku punya capaian internet yang pantas dan murah di rumahku
Aku punya gajet yang sangat praktikal dan yang ku idamkan
Aku langsing, sihat dan bertenaga
Aku punya kerusi urut di rumahku
Aku punya pendapatan tetap dan lumayan
Aku punya bisnes yang maju
Aku menikmati hidup yang indah dan bahagia
Aku menikmati waktu tidur yang cukup
Aku sentiasa tenang, relaks dan positif
Aku percaya hidupku mudah dan indah
Aku susun perjalanan hidupku
Aku percaya Engkau mempermudahkan segalanya
Aku menikmati hari yang bahagia dan membahagiakan
Aku suka setiap apa yang aku lakukan
Aku lakukannya dengan penuh minat dan bertenaga
Aku sentiasa memberi inspirasi kepada insan lain
Aku sentiasa dapat membantu makhlukmu
Aku sentiasa tersenyum dan ceria
Hidupku sangat indah seindah syurgamu
Aku tahu aku sentiasa dalam bimbinganmu
Aku tahu Engkau sentiasa menjagaku
Engkau sentiasa memerhati gerak-geriku
Aku percaya Engkau sentiasa ada di sisiku
Setiap saat dan ketika
Aku bahagia kerana aku ada Allah
Aku amat menyayangi suamiku
Aku selalu solat berjemaah dengan dia
Aku dapat bimbingan dan tunjuk ajar darinya
Kami saling lengkap melengkapi antara satu sama lain
Kami mempunyai hobi yang sama
Kami mengembara ke seluruh dunia
Kami menjelajah alam ciptaanmu yang indah
Kami menikmati bahagianya hidup di dunia
Kami sentiasa seronok mencari ilmu
Kami sentiasa suka berkongsi ilmu yang kami miliki
Kami suka melihat makhluk ciptaanmu juga bahagia
Kami sentiasa tenang dalam apa jua situasi
Kami saling memberi inspirasi
Kami berjaya mencapai impian kami
Kami memimpin keluarga kami
Kami sama-sama mencari cinta yang kekal abadi
Cintamu Ya Rabbi.

Amin Ya Robbal 'Alamin.




P/S : Selamat Ulang Tahun Perkahwinan ke- 3 buat suamiku, Mr. RH. Inilah hadiah teristimewa buat abang sempena ulang tahun pernikahan kita. Tiada yang lebih bermakna, melainkan doa untuk kita terus kekal bahagia. Agar kita terus mengejar cinta Allah. Menuju bahagia dunia dan akhirat sana.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LIKE eh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Categories

cinta (62) agama (58) islam (27) friends (24) jodoh (18) idea (13) doodles (9) career (8) mood (7) follower (5)